مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 15:322022-02-05اقتصادي

کشاورزان شرق اصفهان قادر به کشت گندم و گلرنگ هستند


عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به رسیدن آب به کانال های آبیاری کشاورزان شرق، گفت: با توجه به اینکه از فصل کشت جو عبور کرده ایم، - تنها امکان کشت گندم وجود دارد و در مناطق رودشتین نیز بیشتر مایل به کشت گلرنگ هستند.

حسین محمدرضایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه صبح امروز آب به کانال های آبیاری کشاورزان شرق اصفهان رسید، اظهار کرد: مطابق تصمیمات قرار است 54 میلیون مترمکعب در این مدت 12 روزه آب از سد زاینده رود رها شود و طبق پیش بینی های کارشناسان شرکت آب منطقه ای حدود 30 میلیون مترمکعب آب در سد آبشار تحویل کشاورزان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمان فعلی و با میزان آب موجود تنها امکان کشت غله و گلرنگ وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه از فصل کشت جو عبور کرده ایم، تنها امکان کشت گندم وجود دارد و در مناطق رودشتین نیز بیشتر مایل به کشت گلرنگ هستند، چراکه میزان احتیاج آب آن نسبت به گندم کمتر است.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه با میزان آب موجود تنها امکان کشت در 30 درصد اراضی کشاورزی شرق اصفهان وجود دارد، گفت: روز گذشته آب به شرق اصفهان رسید و از امروز صبح آب از دریچه ها و کانال های کشاورزان برای آبیاری تقسیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان شرق اصفهان قادر به کشت گندم و گلرنگ هستند

کشاورزان شرق اصفهان قادر به کشت گندم و گلرنگ هستند