مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 09:272022-02-05پزشكي

واکسن آسترازنکا؛ آری یا نه؟


تزریق یا عدم تزریق واکسن آسترازنکا به دلیل بروز عوارض احتمالی آن، یکی از مسائلی است که امروزه نه تنها در کشور ما بلکه در کلیه ی کشورهای دنیا مطرح بوده و همچنان مردم در تزریق آن شک، - تردید و ترس و واهمه دارند.

ماجرای عوارض تزریق واکسن آسترازنکا مربوط به چند هفته ی اخیر نیست چراکه پیش از این و از همان ابتدا، شرکت سازنده ی آن به صورت جهانی اعلام کرد که در هر یک میلیون نفر، تعدادی عارضه ازجمله ایجاد لخته ی خون در ارگان ها و بافت های بدن ایجاد شده که منجر به سکته ی مغزی یا آمبولی در قلب و بروز بعضی مشکلات خود ایمنی می شود اما باتوجه به آمار منتشر شده در مورد میزان تاثیر آن در مقابله با ویروس کرونا از جمله واکسن هایی بود که در دنیا بیشترین آمار تزریق را داشت.

همچنین به دلیل اینکه برخی از کشورها صدور ویزا را منوط به تزریق چند واکسن از جمله آسترازنکا کرده اند، میزان تقاضا برای تزریق این واکسن نیز بالا رفت و با وجود عوارض احتمالی، عده ای ناچار به تزریق این واکسن برای انجام سفرهای خود شدند.

واکسن آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد و شرکت انگلستانی-سوئدی آسترازنکا تولید شده است و این واکسن در کشورهای کره جنوبی و هند نیز تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن آسترازنکا؛ آری یا نه؟

واکسن آسترازنکا؛ آری یا نه؟