مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 17:172022-02-02اجتماعي

حال ناخوش تنها تالاب استان البرز


تالاب صالحیه شهرستان نظرآباد به عنوان تنها تالاب استان البرز روزهای ناخوشی را می گذراند که باید برای حیات دوباره آن گام هایی محکم و بلند برداشته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تالاب صالحیه نظرآباد محدوده ای شامل اراضی تالابی، آبگیرها و کفه های نمکی و بیابانی است که در غرب استان البرز واقع شده است .

بر اساس طبقه بندی کنوانسیون رامسر این تالاب در دسته تالاب های داخلی قرار گرفته و با (حوضه ها، نهرها، رودخانه های فصلی و نامنظم) و (مرداب ها و حوضچه های شور، لب شور، آهکی فصلی/ تناوبی و تالاب های باپوشش درختچه ای) مطابقت دارد.

وسعت کل حوضه آبریز تالاب صالحیه بیش از 16 هزار کیلومترمربع است؛ این محدوده شامل ارتفاعات هشتگرد، نظرآباد، آبیک، آوج، قزوین، ابهر و قیدار در استان زنجان است.

وسعت حریم و بستر تالاب صالحیه بر اساس مطالعات تعیین حریم توسط شرکت آب منطقه ای البرز 16 هزار و 813 هکتار اعلام شده است.

اختلاف ارتفاعی تالاب حدود 40 متر است و حداقل ارتفاع یک هزار و 130 متر در جنوب شرق منطقه و حداکثر اختلاف ارتفاع اراضی در غرب منطقه حدود یک هزار و 170 متر از سطح دریا می باشد.

جریانات دائمی و فصلی متعددی در منطقه جریان دارند که مهمترین آنها عبارت هستند از رودخانه کردان ، رودخانه تنکمان (خرم آباد)، رودخانه شط حاجی، رودخانه زیاران، رودخانه چهرود، رودخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال ناخوش تنها تالاب استان البرز

حال ناخوش تنها تالاب استان البرز