مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 17:072022-02-01بين الملل

سفر نخست وزیر لبنان به ترکیه


منابع لبنانی از سفر نخست وزیر این کشور و هیئت همراهش به ترکیه خبر دادند و اعلام کردند که در جریان این سفر وی با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه دیدار و گفتگو خواهد کرد.

- به نقل از روسیاالیوم، نجیب میقاتی ، نخست وزیر لبنان، امروز بیروت را به مقصد آنکارا ترک کرد و طی سفری رسمی به دعوت رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه و در راس یک هیئت وزارتی به ترکیه رفت.

نخست وزیری لبنان اعلام کرد: نجیب میقاتی بعد از ظهر امروز و طی سفری رسمی به دعوت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه به آنکارا رفت.

این هییت وزارتی همراه نجیب میقاتی شامل عبدالله بوحبیب ، وزیر امور خارجه لبنان، نجلا ریاشی ، وزیر توسعه امور اداری، عباس الحاج حسن ، وزیر کشاورزی، ولید نصار ، وزیر گردشگری، ولید فیاض ، وزیر انرژی و آب، ناصر یاسین ، وزیر محیط زیست و علی جمیه ، وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان می شود.

بر اساس این گزارش، همچنین امین سلام ، وزیر اقتصاد و تجارت لبنان و پطرس عساکر ، مشاور دیپلماتیک نیز نخست وزیر لبنان را در این سفر همراهی می کنند و در ترکیه نیز غسان المعلم، سفیر لبنان در ترکیه به این هیئت خواهد پیوست.

نخست وزیری لبنان اعلام کرد که به محض ورود میقاتی به آنکارا، با اردوغان رایزنی خواهد کرد و وزرای لبنانی نیز با همتایان ترکیه ای خود گفتگو خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر نخست وزیر لبنان به ترکیه

سفر نخست وزیر لبنان به ترکیه