مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 16:572022-01-31اقتصادي

چهار پیشنهاد برای رشد ترانزیت کشور


یک کارشناس اقتصاد بین الملل با اشاره به افت ترانزیت از سال 96 گفت: چهار پیشنهاد برای رشد ترانزیت وجود دارد که در صورت اجرا شدن، به ارتقای حمل و نقل ترانزیتی کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نشست احیای فرصت ترانزیتی ایران از ایده تا اجرا در مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

در این مراسم، علی ضیایی کارشناس اقتصاد بین الملل، به عنوان طراح  محتوایی ایده این نشست یکی از اصلی ترین دلایل کاهش چشم گیر ترانزیت خارجی کشور را در عدم هماهنگی بین دستگاهی دانست و گفت: وضعیت حال حاضر ترانزیت کشور از سال 1396 با کاهش چشمگیری مواجه شده است و  ریشه های این کاهش را باید در دو عامل داخلی و خارجی جست و جو کرد.

این کارشناس اقتصاد حمل و نقل سه مولفه زمان، هزینه و امنیت را از اصلی ترین دلایل شکل گیری یک کریدور ترانزیتی  در ذهن و عمل تجار دانست و افزود: بر اساس این نگاه مهمترین نقطه ضعف ترانزیتی کشور عدم توجه به مقوله زمان است و این عدم توجه باعث می شود تا مزیت رقابتی کشور در بازار ترانزیت با آسیب جدی مواجه شود.

ضیایی در این نشست کارشناسی که در حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد پیشنهاد کرد: اصلاح رویه های مدیریتی در سازمان بنادر و دریا نوردی کشور، بازکردن پرونده جداگانه ترانزیت در دیپلم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار پیشنهاد برای رشد ترانزیت کشور

چهار پیشنهاد برای رشد ترانزیت کشور