مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 12:272022-01-31اقتصادي

کاهش واردات در مقابل افزایش صادرات محصولات فولادی


آمار میزان واردات و صادرات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نشان می دهد که هر چه میزان واردات به کشور به حداقل نزدیک می شود، - صادرات افزون تر شده است.

در حالیکه فولادی ها کاهش سه تا 14 درصدی واردات انواع فولاد در 9 ماهه 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده اند که صادرات آن ها 16 تا 92 درصد بیشتر شده است.

بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا، قرار گرفته است، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه پنج میلیون و 190 هزار تن انواع شمش فولادی (شامل اسلب، بلوم و بیلت) صادر شده است که به نسبت چهار میلیون و 475 هزار تن صادر شده در مجموع 9 ماهه ابتدایی سال 1399 افزایش 16 درصدی داشته است.

کل مقاطع طویل فولادی صادر شده در 9 ماه سال جاری به دو میلیون و 26 هزار تن رسیده که نسبت به یک میلیون و 511 هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، 34 درصد رشد داشته است.

همچنین میزان صادرات کل مقاطع تخت فولادی در مدت مذکور سال جاری برابر 454 هزار تن است که در مقایسه با 471 هزار تن صادر شده در 9 ماهه ابتدایی سال گذشته، چهار درصد کمتر ثبت شده است.

همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، دو میلیون و 480 هزار تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، انواع ورق، نبشی و غیره) صادر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش واردات در مقابل افزایش صادرات محصولات فولادی

کاهش واردات در مقابل افزایش صادرات محصولات فولادی