مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 15:372022-01-30سياسي

جدیدترین موضع گیری قاهره درباره سدالنهضه


رییس جمهور مصر به موضع گیری درباره سدالنهضه پرداخت و لزوم توافق قانونی و عادلانه و الزام آور را مورد تاکید قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المصری الیوم، عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر در جدیدترین موضع گیری خود درباره سدالنهضه گفت: رود نیل شریان زندگی مردمان حوضه نیل و عاملی برای همکاری و توسعه است.

وی بر اهمیت دست یابی به توافق قانونی، عادلانه و الزام آور و متوازن در زمینه آبگیری و راه اندازی سدالنهضه طبق قواعد بین المللی و مصوبات شورای امنیت در این زمینه در چارچوب زمانی مناسب و بدون اقدامات یکجانبه تاکید کرد.

عبدالفتاح السیسی تصریح کرد: دستیابی به یک توافق قانونی ، عادلانه ، متوازن و الزام آور در خصوص آبگیری و فعال سازی سد النهضه اهمیت دارد.

گفتنی است که اتحادیه آفریقا مدیریت و نظارت بر روند مذاکرات حل و فصل بحران سدالنهضه بین مصر ، سودان و اتیوپی را به عهده دارد اما اختلافات در خصوص سهم آبی کشورهای مذکور، اجرای دو مرحله آبگیری این سد توسط اتیوپی و بدون توافق مصر و سودان سبب شده است روند مذاکرات سدالنهضه متوقف شود.

سنگال ریاست دوره ای اتحادیه آفریقا را در سال جاری میلادی به عهده دارد لذا رییس جمهور این کشور به منظور از سرگیری مذاکرات مربوط به بحران سد النهضه به قاهره رفت و با رییس جمهور مصر به گفتگو نشست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین موضع گیری قاهره درباره سدالنهضه

جدیدترین موضع گیری قاهره درباره سدالنهضه