مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 19:272022-01-29اجتماعي

پایان آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک


تلفات پرندگان مهاجر از 18 دی ماه امسال قطع شد و پس از پایش 21 روزه از 9 بهمن ماه استان مرکزی از لحاظ بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک اعلام شد.

- ؛ محسن شانقی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با تأیید این بیماری از ابتدای آذر ماه سال جاری در پرندگان مهاجر تالاب میقان اراک مشاهده و یک هزار و 349 بال لاشه پرنده مهاجر از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون توسط محیط زیست استان مرکزی در تالاب میقان این شهرستان جمع آوری و دفن بهداشتی شده است.

وی با اشاره به روند بازدید و پایش مرغداری های استان مرکزی گفت: 3 هزار و 767 مورد بازدید، رصد و پایش فعال و غیر فعال از واحدهای مرغداری صنعتی استان، یک هزار و 895 مورد بازدید، رصد و پایش فعال و غیرفعال طیور روستایی، 40 مورد بازدید از مراکز عرضه پرندگان زینتی و 190 مورد بازدید از تالاب ها، سدها و آبگیرهای استان مرکزی در راستای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان در این مدت انجام شد.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: 177 مورد بازدید، رصد و پایش در این مدت از کشتارگاه های طیور استان و 84 مورد بازدید نیز از مراکز غیر مجاز توسط اداره کل دامپزشکی استان برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق پرندگان انجام صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک

پایان آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک