مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 14:572022-01-29سياسي

خروج سعد حریری از فضای سیاسی لبنان و پیامدها


خروج سعد حریری و حزب وی المستقبل از فضای سیاسی لبنان در مراحل سیاسی آتی این کشور از جمله عدم حضور در انتخابات پارلمانی پیش رو (15 می 2020) چه به عنوان نامزد انتخاباتی و چه به عنوان مشارکت حزبی، - خروج سعد حریری و حزب وی "المستقبل" از فضای سیاسی لبنان در مراحل سیاسی آتی این کشور از جمله عدم حضور در انتخابات پارلمانی پیش رو (15 می 2020) چه به عنوان نامزد انتخاباتی و چه به عنوان مشارکت حزبی،فرایندی است که نه تنها لبنان بلکه منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد زیرا سعد حریری (51 ساله) و حزبش، پرقدرت ترین جریان سازمان یافته اهل سنت در این کشور به شمار می رود از همین رو همه انتظار دارند این امر در گام نخست در میان جریان های سیاسی اهل سنت در آستانه انتخابات پارلمانی تاثیرات مستقیم بگذارد.

از هم اکنون این سوال تداعی می کند که چه کسی یا چه جریانی این خلاء سیاسی را پر خواهد کرد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، وداع سعد حریری از فضای سیاست لبنان بی شباهت با خروج پدر فقیدش رفیق حریری از کار اجرایی به عنوان نخست وزیر نیست.

رفیق حریری یکسال پیش از ترورش( فوریه 2005) تصمیم می گیرد تا هم زمان با صدور قطعنامه شماره 1559 شورای امنیت سازمان ملل در پاییز سال 2004 از منصب نخست وزیری استعفاء دهد تا مجبور به اجرای این قطعنامه نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج سعد حریری از فضای سیاسی لبنان و پیامدها

خروج سعد حریری از فضای سیاسی لبنان و پیامدها