مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 10:522022-01-29اقتصادي

ابعاد تازه کشتار پرندگان مهاجر در شمال


کارزار درخواست تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار راه افتاده و تاکنون 12 هزار و 700 امضا جمع شده است و اگر به 30 هزار امضا برسد دبیرخانه ای برای پیگیری موضوع تشکیل خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، بازار فریدونکنار ملغمه سیاهی از خرید و فروش پرندگان مهاجری است که به امید گذراندن روزهای سرد زمستان به تالاب های ایران به ویژه فریدونکنار پناه می آورند غافل از اینکه بخش زیادی از آنها آخرین پروازشان است چون هزاران متر تور هوایی و انواع دام ها در تالاب های فریدونکنار، سرخرود و ازباران انتظار آنها را می کشد تا آنها را در خود فرو ببرد، تا آخرین پروازشان باشد، تا بعد از آن سر از تخت های خونین بازار پرندگان فریدونکنار درآورند.

آمار دقیقی از تعداد پرندگانی که برای زمستان گذرانی وارد تالاب های ایران می شوند در دست نیست اما تخمین زده می شود که چهار میلیون پرنده در ایران زمستان گذرانی می کنند که به نظر می رسد یک سوم تا نصف آنها فقط در تالاب فریدونکنار در استان مازندران فرود می آیند و بقیه در سراسر کشور پخش می شوند که بخش زیادی از آنها به روش های مختلف قتل عام می شوند.

گونه های مختلفی از انواع پرندگان کنار آبزی، آبچلیک ها، پاچلک ها، سلیم ها، انواع حواصیل ها، باکلان ها، انواع مرغابی، غازها، قوها، پرندگان شکارگر آنها مانند ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد تازه کشتار پرندگان مهاجر در شمال

ابعاد تازه کشتار پرندگان مهاجر در شمال