مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 15:032022-01-24دانش

انقراض گونه های زیستی و ایجاد طوفان نمک پیامد خشک شدن زاینده رود


در استان اصفهان 5 هزار و 421 حلقه چاه وجود دارد که این تعداد حلقه چاه در حال حاضر برداشت 517 میلیون متر مکعب آب زیر زمینی در سال را بر عهده دارند.

- در استان اصفهان 5 هزار و 421 حلقه چاه وجود دارد که این تعداد حلقه چاه در حال حاضر برداشت 517 میلیون متر مکعب آب زیر زمینی در سال را بر عهده دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر بهران نادی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد امروز در وبینار تخصصی فرونشست اصفهان ، با بیان این که جمعیت 5 میلیون نفری را در سطح استان اصفهان داریم که آب مورد نیاز آنها وابسته به 1.

6 میلیارد متر مکعبی است که در ذخایر سدهای استان جمع آوری می شود، افزود: الان در کشور شرایط مناسبی برای مخازن سدها متصور نیستیم و زمانی که آب های سطحی کاهش یابد، فشار بر روی منابع آب زیر زمینی بیشتر خواهد شد.

نادی، فرونشست را از پیامدهای کاهش سطح آب های زیر زمینی دانست و اظهار کرد: 273 دشت کشور ممنوعه، 135 دشت جزو دشت های ممنوعه بحرانی و 221 دشت آزاد در کشور داریم که این دشت های آزاد به مفهوم برداشت آب از آنها نیست و آب محدودی را در خود دارند.

وی با اشاره به 35 میلیارد متر مکعب واردات آب مجازی به صورت واردات محصولات کشاورزی، باغی و دام و 5 میلیارد متر مکعب صادرات آب مجازی کشور، خاطر نشان کرد: روند کاهش منابع آب تجدید پذیر به ازای هر نفر را در کشور شاهدیم، به گونه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقراض گونه های زیستی و ایجاد طوفان نمک پیامد خشک شدن زاینده رود

انقراض گونه های زیستی و ایجاد طوفان نمک پیامد خشک شدن زاینده رود