مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 20:282022-01-23پزشكي

زادآوری در کشور رو به کاهش است/ افزایش هزینه ها مانع فرزندآوری


مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بابیان اینکه زادآوری رو به کاهش و سالمندی رو به افزایش است، گفت: تنها 10 سال برای افزایش جمعیت کشور فرصت باقی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید حامد برکاتی غروب یکشنبه در ششمین نشست کشوری جمعیت و وظایف وزارت بهداشت در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به میزبانی سالن اجتماعات زکریای رازی دانشکده دندان پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد که راه های تشویقی برای افزایش جمعیت تاکنون مؤثر نبوده است، ابراز داشت: طبق آمارها جمعیت جوان رو به کاهش و جمعیت سالمند رو به افزایش است لذا این مهم می طلبد تا تلاش های مسئولان ذی ربط این حوزه فزونی یابد.

وی بابیان اینکه تنها 10 سال برای افزایش جمعیت کشور فرصت باقی است، افزود: تحقیقات نشان می دهد پنجره جمعیتی کشور تا سال 1430 خواهد بود لذا فرصت چندانی پیش رو وجود ندارد و در حوزه ازدواج و کاهش طلاق ها باید بیشتر کارکرد.

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بابیان اینکه عوامل مختلفی در این رویه یعنی افزایش سالمندی دخیل بوده است، ابراز داشت: افزایش هزینه های بارداری، اشتغال، مهاجرت و غیره از جمله موانع فرزند آوری در کشور شناخته شده است که این چالش ها باید رفع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زادآوری در کشور رو به کاهش است/ افزایش هزینه ها مانع فرزندآوری

زادآوری در کشور رو به کاهش است/ افزایش هزینه ها مانع فرزندآوری