مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 18:172022-01-23اقتصادي

ایجاد فضای رقابتی در حوزه کشاورزی ماحصل فعالیت تشکل ها است


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی ایجاد فضای رقابتی در تولید و ارزش افزوده و ایجاد بازارهای صادراتی در بخش کشاورزی ماحصل فعالیت تشکل های کشاورزی است.

- ، محمد فرشکاران عصر امروز یک شنبه در نشست هم اندیشی با تشکلهای بخش کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی بسیار مهم است چون امنیت غذایی کشور به این بخش متصل است گفت: سهم بخش کشاورزی درGDP سهم معینی است که همیشه در کشور با وجود مشکلات سخت این سهم معمولاً به نسبت تأمین می شود.

وی با اشاره به اینکه در استان ما بخش های مختلف درگیر نظام سنتی کشاورزی هستند و نظام سنتی کشاورزی به صنایع تبدیلی اهمیت نمی دهد ادامه داد: ما باید اول تفکرمان را نسبت به بخش کشاورزی با توجه به پیشرفتهای علمی انجام شده در این حوزه تغییر دهیم؛ ارزش افزوده ای که در بخش کشاورزی هست قطعاً مهم است و اگر بتوانیم در برخی حوزه ها پیشرفت کنیم این ارزش افزوده به خوبی خود را نشان می دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: باید بررسی کنیم که در مدل های مختلف توسعه آیا کشاورزی استان می تواند در محور توسعه قرار گیرد؛ اگر دیدگاهمان این باشد که محور توسعه استان به سمت کشاورزی حرکت کند و بتواند از این سمت آورده و ارزش افزوده کافی ایجاد کند، قطعاً می تواند محرک سایر بخش ها مانند خدمات و به ویژه ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد فضای رقابتی در حوزه کشاورزی ماحصل فعالیت تشکل ها است

ایجاد فضای رقابتی در حوزه کشاورزی ماحصل فعالیت تشکل ها است