مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 12:372022-01-22اقتصادي

توسعه انرژی های سبز و تجدیدپذیر برای ساخت ابرخازن هایی جدید


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند از مواد فعال الکترودی جدید با ویژگی های عملکردی مناسب نسبت به باتری ها و خازن ها در تولید ابرخازن ها استفاده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هادی حیدری، مجری طرح سنتز سامانه های هیبریدی بر پایه نانو صفحات دی سولفید مولیبدن و بررسی کاربرد ابرخازنی آنها گفت: استفاده از سوخت های فسیلی در دنیا به علت کمبود منابع، افزایش دمای کره زمین و آلودگی های کربنی محدود شده است، بنابراین توسعه انرژی های سبز و همچنین طراحی تجهیزات ذخیره ساز انرژی با استفاده از این تکنیک به صورت مستمر در حال افزایش است.

وی افزود: تجهیزات ذخیره انرژی مثل باتری های قابل شارژ و ابرخازن ها در وسایل الکترونیکی، وسایل نقلیه و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

در سال های اخیر خازن های الکتروشیمیایی (EC) یا به عبارتی ابرخازن ها به دلیل دارا بودن قابلیت هایی مثل سرعت شارژ/دشارژ بالا، توان مخصوص بالا و پایداری چرخه ای طولانی جهت استفاده در وسایل با کارکرد انرژی های جدید مثل وسایل نقلیه هیبریدی و .

در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر حیدری با بیان این که استاد راهنمای این طرح دکتر مجید عبدوس و دکتر سعیده مزینانی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده اند، خاطر نشان کرد: این پروژه را به پیدا کردن مواد الکترودی جدید در اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه انرژی های سبز و تجدیدپذیر برای ساخت ابرخازن هایی جدید

توسعه انرژی های سبز و تجدیدپذیر برای ساخت ابرخازن هایی جدید