مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 11:572022-01-22پزشكي

والدینی که اصرار بر تک فرزندی دارند، بخوانند!


کارشناس سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بلوغ زودهنگام در کودکان را از معایب تک فرزندی برشمرد و گفت: کودکانی که خواهر و برادر ندارند، - با افراد هم سن و سال خود ارتباط کمتری داشته و با افراد بزرگتر از سنین خود در ارتباط هستند و این موضوع ممکن است آنها را دچار بلوغ زودرس کند.

الهام اصغری به ایسنا گفت: برخی خانواده ها بحث اقتصادی را برای داشتن تک فرزندی بهانه می کنند و این درحالیست که از معایب تک فرزندی اطلاع ندارند چرا که اگر از معایب آنها آگاهی داشته باشند به داشتن یک فرزند رضایت نمی دهند.

وی اضافه کرد: والدینی که یک فرزند دارند، تمامی انرژی خود را برای بزرگ کردن و تربیت فرزند هزینه می کنند و هنگام بزرگسالی تمامی انتظاراتشان به تنها فرزندشان معطوف می شود که این موضوع از توان فرزند خارج بوده و در بزرگسالی باید دو سالمند را حمایت کند و حتی در برخی موارد پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نیز اضافه می شود که این نوع حمایت از سالمند از توان یک فرد خارج است.

این کارشناس سلامت و روان علوم پزشکی خاطرنشان کرد: افرادی که تک فرزند هستند نسبت به سایر افراد جامعه نیز استرس و اضطراب بیشتری دارند و در ایجاد برقراری ارتباطات اجتماعی با مشکل مواجه می شوند چرا که در گذشته با افراد کمتری در ارتباط بوده اند و فرصت کسب تجربه و مهارت در گروه را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدینی که اصرار بر تک فرزندی دارند، بخوانند!

والدینی که اصرار بر تک فرزندی دارند، بخوانند!