مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 11:172022-01-22پزشكي

بهترین راهکار مقابله با اُمیکرون


مسئول روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا به منشاء سویه جدید کرونا ویروس تحت عنوان اُمیکرون پرداخت و گفت: اُمیکرون نوع نوع جدیدی از ویروس کروناست که در آفریقای جنوبی شناسایی شده و باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است.

- مهدی خدابخشی درگفت وگو با ایسنا اظهار کرد: همچون گذشته و مانند واریانت های قبلی، این نگرانی وجود دارد که این نوع کرونا می تواند به شیوع بیماری در بسیاری از کشورها دامن بزند و سیستم های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد و احتمالاً ایمنی واکسن را دور بزند.

وی ادامه داد: جهش های ویروس می تواند باعث شود تا دستگاه ایمنی (یعنی آنتی بادی های ساخته شده بعد از واکسیناسیون یا عفونت قبلی) ویروس را کمتر از قبل تشخیص دهد و خطر عفونت با اُمیکرون افزایش یابد.

خدابخشی به منشاء ویروس اشاره کرد و افزود: تاکنون فقط حدس و گمان هایی درباره منشاء اُمیکرون مطرح است و به باور یکی از دانشمندان مؤسسه ژنتیک لندن، احتمال دارند نوع اُمیکرون در طول عفونت مزمن در فردی با نقص سیستم ایمنی احتمالا مبتلای به HIV/AIDS درمان نشده تکامل یافته است.

مسئول روابط عمومی معاونت بهداشتی علوم پزشکی تصریح کرد: موارد ابتلا به اُمیکرون در کشورهای بسیاری از جمله آفریقای جنوبی، بوتسوانا، هلند، پرتغال، بریتانیا (انگلستان و اسکاتلند)، استرال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین راهکار مقابله با اُمیکرون

بهترین راهکار مقابله با اُمیکرون