مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 22:502022-01-19سياسي

فایننشال تایمز تحلیل کرد؛ نگاه ایران به شرق در بحبوحه تقابل با آمریکا


یک نشریه انگلیسی در مطلبی درباره سفر رییس جمهوری ایران به مسکو سیاست ایران درباره نگاه به شرق را مورد تحلیل قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه روزنامه فایننشال تایمز سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی ، رییس جمهوری ایران به مسکو را در راستای برنامه ایران برای توسعه روابط با مسکو و پکن تفسیر کرده است.

این روزنامه در آغاز این تحلیل که امروز چهارشنبه (19 ژانویه/ 29 دی ماه) قبل از ورود آیت الله رییسی به مسکو منتشر شده نوشته است: در حالی که جمهوری اسلامی [ایران] به دنبال توسعه روابط با مسکو و پکن جهت ایستادگی بهتر در برابر فشارهای سیاسی و اقتصادی از آمریکا است رییس جمهور ایران ابراهیم رییسی قرار است روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین از روسیه دیدار کند.

  فایننشال تایمز در ادامه به همزمان شدن این سفر با برگزاری مذاکرات رفع تحریم ها در وین اشاره کرده و اظهارات آقای رییسی قبل از ترک تهران را اینطور نقل کرده است: این سفر می تواند نقطه عطفی برای کمک به ارتقاء روابط با روسیه در همه سطوح باشد.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم ها در وین از چند هفته پیش آغاز شد.

پیش از این دیپلمات های اروپایی گفته بودند بخش اعظم گفت وگوها در دور هشتم بر مطالبات ایران برای اخذ تضمین در خصوص پایداری برجام متمرکز بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فایننشال تایمز تحلیل کرد؛ نگاه ایران به شرق در بحبوحه تقابل با آمریکا

فایننشال تایمز تحلیل کرد؛ نگاه ایران به شرق در بحبوحه تقابل با آمریکا