مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 17:352022-01-19سياسي

سیاست نگاه به شرق و لزوم تقویت روابط متوازن با روسیه


یک کارشناس مسائل بین الملل می گوید: سفر رییس جمهور ایران به روسیه از ابعاد مختلفی می تواند مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

به نظر می رسد این سفر مقدمه ای برای همکاری های گسترده میان دو کشور در نظم نوین بین المللی خواهد بود که منجر به یک همکاری پایدار و درازمدت خواهد گردید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن اوجی، کارشناس مسائل بین الملل در یادداشتی می نویسد: عرصه نظام بین المللی نه تنها در بعد اقتصادی بلکه در ابعاد سیاسی و دفاعی در حال تغییرات و دگرگونی است.

آنچه که در دهه آینده در عرصه سیاسی اتفاق می افتد، خروج قدرت های بزرگ از برخی از مناطق و افزایش خود اتکایی منطقه ای خواهد بود.

از جنبه اقتصادی نیز مدت ها است که نظام چند قطبی بر سیستم بین المللی حاکم گشته و به نظر می رسد این نظام ساز و کارهای جدیدی را برای تعامل و تداوم همکاری ها و توسعه پایدار برای کشورهای منطقه آسیای غربی به ارمغان بیاورد.

جمهوری اسلامی ایران با درک تغییرات نظام بین المللی به درستی مسیر همکاری خود را با نگاه به کشورهای همسایه و منطقه و اتخاذ دیپلماسی هوشمند تبیین نموده است.

در این مسیر اجرایی شدن موافقتنامه با چین و سفر آقای رییسی رییس جمهور کشورمان به روسیه از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم محسوب می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست نگاه به شرق و لزوم تقویت روابط متوازن با روسیه

سیاست نگاه به شرق و لزوم تقویت روابط متوازن با روسیه