مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 12:252022-01-19فناوري

ماجرای راه اندازی اینترنت ملی با کمک چین چیست؟


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اظهاراتی مبنی بر ملی کردن اینترنت ایران با همکاری چین، این شایعات را بی اساس دانسته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه ملی اطلاعات طرحی بود که در ابتدا از آن با عنوان اینترنت ملی یاد می شد اما با گذشت چند سال و تاکید مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا حدودی این نگرانی برطرف شد که بنا نیست حصاری میان شبکه داخلی و اینترنت جهانی ایجاد کند.

با وجود این، هنوز هم می توان تناقض هایی از گفتار مسوولان سیاسی و ارتباطی کشور درباره دیدگاهشان از شبکه ملی اطلاعات پیدا کرد.

برای مثال، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات- بارها ، برخی تحلیل ها و دیدگاه ها در فضای مجازی منتشر شده که بعضا نگرانی و سوالاتی را میان کاربران اینترنتی ایجاد کرده که ممکن است الگوهای شبکه های داخلی چینی در ایران هم اجرا شود؟ هرچند مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشتر هم اعلام کرده اند که در تفاهم نامه و سند همکاری با چین چنین چیزی وجود ندارد اما اخیرا عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- هم در اینستاگرام در پاسخ به سوال یکی از کاربران که نوشته بود ظاهراً قرار است با همکاری و کمک کشور چین، اینترنت ملی شود گفت که این شایعات بی اساس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای راه اندازی اینترنت ملی با کمک چین چیست؟

ماجرای راه اندازی اینترنت ملی با کمک چین چیست؟