مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 17:002022-01-18بين الملل

وزیر خارجه آمریکا در سفری شتابزده به کی یف می رود


در بحبوحه تنش های مسکو و غرب، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور فردا در سفر به کی یف بر تعهد ایالات متحده به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور به اوکراین سفر و  با رییس جمهور  و وزیر خارجه این کشور دیدار می کند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس ، بلینکن امروز در سفری شتابزده در کی یف خواهد بود تا حمایت ایالات متحده را پس از مذاکرات دیپلماتیک بی نتیجه هفته گذشته بین مسکو و غرب نشان دهد که نتوانست اختلافات فاحش بر سر اوکراین و دیگر مسائل امنیتی را حل کند.

به ادعای این گزارش، در عوض، به نظر می رسد که این مذاکرات ترس از تهاجم روسیه را افزایش داده و دولت بایدن مسکو را به تدارک یک عملیات پرچم دروغین متهم کرده تا از آن به عنوان بهانه ای برای مداخله در اوکراین استفاده کند.

ادعایی که روسیه با قاطعیت رد کرده است.

  به نوشته آسوشیتدپرس، آنتونی بلینکن روز پنجشنبه از کی یف عازم برلین خواهد شد و در آنجا با همتایان آلمانی، انگلیسی و فرانسوی خود دیدار خواهد کرد تا درباره پاسخ احتمالی به هرگونه اقدام نظامی روسیه گفت وگو کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه آمریکا در سفری شتابزده به کی یف می رود

وزیر خارجه آمریکا در سفری شتابزده به کی یف می رود