مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 12:352022-01-18اقتصادي

منتظر جهش سرسام آور قیمت گاز باشید


کارشناسان بازار انرژی جهانی هشدار دادند اگر بحران میان روسیه و اوکراین تشدید شود، قیمت گاز در اروپا که سال گذشته رشد چشمگیری پیدا کرده بود، - ممکن است جهش بیشتری داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تحلیلگران می گویند تنشهای رو به رشد بین روسیه و اوکراین بر بازارهای انرژی سایه افکنده و این ابهام می تواند به معنای استمرار قیمتهای بالای گاز به مدت طولانی برای اروپا باشد.

دَن یرگین، کارشناس انرژی به شبکه سی ان بی سی گفت: بازار گاز دچار محدودیت عرضه است و هیچ بحثی نیست که بحران قریب الوقوعی که بین روسیه و اوکراین شکل گرفته است، بر بازار سنگینی می کند؛ به خصوص با در نظر گرفتن این حقیقت که روسیه حدود 35 درصد از گاز اروپا را تامین می کند.

شرکت تحقیقاتی کپیتال اکونومیکس در یادداشتی اعلام کرد: اگر این بحران تشدید شود، قیمت گاز در اروپا که سال میلادی گذشته به رکورد بالایی صعود کرد می تواند افزایش بیشتری پیدا کند.

ویلیام جکسون، اقتصاددان ارشد بازارهای نوظهور در کپیتال مارکتس به این اشاره کرد که علاوه بر اتکای اروپا به روسیه برای تامین گاز، ذخایر گاز این منطقه در حال حاضر در رکورد پایینی قرار دارد.

خواه تحریمهایی علیه صادرات انرژی روسیه وضع شود یا روسیه از صادرات گاز به عنوان اهرمی در این بحران استفاده کند، قیمت گاز طبیعی در اروپا احتمال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منتظر جهش سرسام آور قیمت گاز باشید

منتظر جهش سرسام آور قیمت گاز باشید