مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 12:252022-01-18اقتصادي

صید فیل ماهی 210 کیلویی توسط صیادان مازندران


مدیرکل شیلات مازندران از صید فیل ماهی 210 کیلوگرمی توسط صیادان این استان خبر داد.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن اسحاقی با بیان این که هدف صیادان تعاونی های پره، صید ماهیان استخوانی است و صید ارزشمند ماهیان خاویاری به عنوان صید ضمنی محسوب می شود، در خصوص صید این گونه ارزشمند ماهی خاویاری گفت: صیادان شرکت تعاونی پره متحد در منطقه رستم رود نور موفق به صید یک فیل ماهی به وزن 210 کیلوگرم و طول 3 متر که 26 کیلوگرم خاویار داشت، شدند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه شیلات مازندران به صید ماهی خاویاری تجاری نیست، درباره ضرورت توجه به حفاظت از ذخایر آبزی افزود: استراتژی ما به صید ماهیان خاویاری نگاه حفاظتی و حمایتی به منظور تامین مولدین مورد نیاز است.

اسحاقی با اشاره به این که حفاظت و تکثیر این نوع ماهیان با ارزش در دریای خزر ضروری است، اظهار داشت: ماهیان خاویاری مولدی که در دریا صید می شوند، برای تکثیر به مرکز بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری انتقال داده می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: این فیل ماهی پس از تحویل به صورت زنده و سالم با جان و آب به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری وابسته به اداره کل شیلات استان مازندران که مهمترین ماموریت آن نگهداری، مرمت و تکثیر این گونه های نایاب است، انتقال یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صید فیل ماهی 210 کیلویی توسط صیادان مازندران

صید فیل ماهی 210 کیلویی توسط صیادان مازندران