مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 13:452022-01-17پزشكي

آلودگی هوا علت 56 درصد مرگ ومیر در سال 99


رییس مرکز تحقیقات کیفیت هوا و تغییر اقلیم درباره مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در سال 1399گفت: مرگ های ناشی از مواجهه با آلودگی هوا در سال 1399 حدود 9 میلیون و 226 هزار و 277 نفر است که این میزان یعنی 56 درصد مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا و ذرات معلق در هوا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست تخصصی روز ملی هوای پاک، با شعار هوای پاک، حقوق عامه اراده ملی در روز دوشنبه (27دی ماه) در دانشکده بهداشت و ایمنی با اشاره به شعار هوای پاک امسال اظهار کرد: در آستانه روز هوای پاک هستیم که بر اساس شعار هوای پاک باید شرایط را فراهم کنیم که تمام مردم و عامه بتوانند در جهت پیگیری حقوق و رسیدن به هوای پاک گام بردارند.

وی افزود: آلودگی هوا مخلوطی از ذرات معلق و گازهایی است که غلظت آن ها به محدوده مضر رسیده و برای سلامتی عوارضی همچون سوزش چشم، آسم و برونشیت، خس خس سینه و تنگی نفس، تخریب ریه، سرطان و مرگ زودرس را ایجاد می کند.

رییس مرکز تحقیقات کیفیت هوا و تغییر اقلیم ادامه داد: منابع آلاینده های هوای شهر تهران به دو دسته منابع متحرک و ساکن تقسیم می شوند؛ ذرات معلق آلاینده های جوی گرد و غبار موجود درهوا به صورت جامداتی هستند که ذاتا به شکل میکروسکوپی و در جو زمین معلق هستند و هرچه این ذرات ریزتر باشند، راحت تر به اعماق ریه نفوذ می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا علت 56 درصد مرگ ومیر در سال 99

آلودگی هوا علت 56 درصد مرگ ومیر در سال 99