مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 12:402022-01-17سياسي

40 درصد حوادث کار متعلق به کارگران ساختمانی


معاون وزیر کار با اشاره به بیان اینکه 40 درصد حوادث ناشی از کار در بین کارگران ساختمانی است، ابراز امیدواری کرده با تصویب لایحه مقاوله نامه بازرسی کار از ظرفیت سازمان بین المللی کار در ارتقای ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار استفاده می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آبان ماه امسال لایحه تصویب مقاوله نامه بازرسی کار از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

مقاوله نامه بازرسی کار 1947 شماره 81 که مشتمل بر یک مقدمه و 39 ماده است، از 11 آگوست 1983 لازم الاجرا شد و تاکنون توسط 72 کشور به تصویب رسیده است و سازمان بین المللی کار از تمامی کشورهای عضو سازمان، خواسته تا نسبت به برقراری نظام بازرسی کار در سطح ملی به ویژه اجرای مقاوله نامه بازرسی کار اقدام کنند.

هر یک از اعضای سازمان بین المللی کار که مقاوله نامه برای آنها لازم الاجرا است، باید سامانه بازرسی کار را در بنگاه ها و کارگاه های صنعتی و تجاری خود راه اندازی کنند.

سامانه بازرسی کار در کارگاه های صنعتی در مورد تمامی کارگاه هایی اعمال خواهد شد که مقررات قانونی مربوط به شرایط کار و حمایت از کارگران شاغل، توسط بازرسان کار در مورد آنها اجرا می شود.

علی حسین رعیتی فرد ـ معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ ابراز امیدواری کرده که با تصویب لایحه مقاوله نامه بازرسی کار در مجلس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد حوادث کار متعلق به کارگران ساختمانی

40 درصد حوادث کار متعلق به کارگران ساختمانی