مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 10:002022-01-17پزشكي

کنترل بیماری دیابت کار بسیار سخت و پیچیده ای نیست


متخصص داخلی در چهارمحال و بختیاری گفت: دیابت کنترل نشده می تواند مانع ادامه کار کلیه ها شود و یا برای فرد نابینایی به همراه داشته باشد، همچنین برخی افراد در اثر کنترل نکردن دیابت مجبور به قطع عضو می شوند و یا به عوارض قلبی و عروقی دچار شده اند.

- لیلا محمودنیا در گفت وگو با ایسنا در خصوص بیماری دیابت، اظهار کرد: برخی اعداد و تعریف ها برای تشخیص اینکه آیا فرد به دیابت مبتلا است و یا در مراحل پیش از ابتلا به آن قرار دارد موجود است، برای مثال زمانیکه قندخون بیمار در ساعات صبح و پیش از اینکه فرد چیزی میل کند، اندازه گیری شود و میزان آن بیش از 100 باشد، می گوییم که فرد در مرحله ابتلا به دیابت و یا در مراحل پیش از ابتلا به آن قرار گرفته است.

این متخصص داخلی در چهارمحال و بختیاری افزود: تعریف دیابت و دیابت کنترل نشده متفاوت است، اما در مجموع زمانیکه قندخون فرد در حالت ناشتا و یا حدود دو ساعت پس از خوردن غذا بالا باشد به آن دیابت گفته می شود.

وی درخصوص درمان دیابت عنوان کرد: دیابت تنها قابل کنترل کردن است و درمان کامل ندارد درواقع دیابت یک قندخون بالا است که باید با مصرف دارو و انسولین آن را به حد مطلوب کاهش داد و به وسیله این کنترل کردن قندخون می توان از عوارض دیابت پیشگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل بیماری دیابت کار بسیار سخت و پیچیده ای نیست

کنترل بیماری دیابت کار بسیار سخت و پیچیده ای نیست