مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 08:002022-01-16اقتصادي

آبیاری سنتی باعث هدررفت آب و صدمه به خاک می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان تغییر آبیاری سنتی به قطره ای و بارانی را از الزامات کشاورزی استان برشمرد و گفت: این امر جلوی هدررفت آب و آسیب به خاک را می گیرد.

- اظهارکرد: چرای بی رویه دام و تغییر اقلیم پوشش گیاهی مراتع کم شده و این موضوع باعث ایجاد ریزگرد می شود لذا منابع طبیعی باید غنی سازی مراتع را در دستور کار خود دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان افزود: یکی از عوامل تغییر اقلیم در مناطق شمال استان، مدیریت غیر فنی کشاورزی است که متاسفانه کشاورزان اقدام به شخم و دیسک بیش از حد کرده و یا اینکه بقایای محصولات را از مزرعه خارج می کنند و آن را در معرض باد قرار می دهند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی با طرح مدیریت خاک ورزی تلاش می کند تا در مزارع شخم و دیسک را به حداقل رسانده و با پروژه کشاورزی حفاظتی، کشت مستقیم و تغییر ماشین آلات به دنبال کاهش فرسایش خاک باشد.

عباسی اضافه کرد: ارائه وام های کم بهره، طولانی مدت و کمک های بلاعوض تا 30 میلیون تومان برای خرید دستگاه های جدید و نوین کشاورزی از دیگر برنامه های جهاد است، همچنین در سال های گذشته هم دستگاه های رایگان و تا 70 درصد بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری سنتی باعث هدررفت آب و صدمه به خاک می شود

آبیاری سنتی باعث هدررفت آب و صدمه به خاک می شود