مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 15:452022-01-15فرهنگي

حذف فزاینده فیلم های آمریکایی از بازار سینمای چین!


مقامات چینی سیاست های محدودکننده واردات محتوای خارجی و کنترل بر تاریخ های اکران و کنترل مطلق بر توزیع فیلم در بزرگترین بازار سینمایی جهان را تشدید می کنند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: در سال های اخیر سیر نزولی اکران و فروش فیلم های خارجی به ویژه عناوین هالیوودی در کشور چین، صنعت سینمای غرب را با چالش از دست دادن بزرگترین مارکت سینمایی جهان مواجه ساخته است.

در همین رابطه بلومبرگ در مقاله خود نوشت: هنگامی که گودزیلا علیه کونگ با فروش آخر هفته نزدیک به 70 میلیون دلاری در چین در ماه مارس 2021 اکران شد، به نظر می رسید که بازار نقطه درخشانی برای استودیوهای هالیوود باشد: بیشتر سینماها باز بودند، در حالی که تماشاگران فیلم در ایالات متحده به دلیل ویروس کرونا در خانه ماندند.

اما سال 2021 در حال تبدیل شدن به یک ناامیدی برای شرکت های فیلمسازی هالیوودی در چین بود که سال قبل از آن ایالات متحده را پشت سر گذاشت و به بزرگترین بازار فیلم جهان تبدیل شد.

طبق داده های جمع آوری شده توسط بلومبرگ از سرویس فروش بلیت های چینی MaoyanEntertainment ، فیلم های آمریکایی تنها حدود 15 درصد از گیشه چین را به خود اختصاص داده اند، هم تراز با فروش آسیب دیده از بیماری همه گیر کرونا در سال 2020 و بسیار کمتر از 32 درصدی که در سال 2019 در گیشه این کشور آسیایی به دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف فزاینده فیلم های آمریکایی از بازار سینمای چین!

حذف فزاینده فیلم های آمریکایی از بازار سینمای چین!