مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 13:002022-01-15اقتصادي

شانس صعود قیمت طلا تقویت شد


بازار طلا سال نوی میلادی را با قدرت شروع کرد و قیمت این فلز ارزشمند در پایان هفته بالای 1800 دلار ماند و دورنمای کوتاه مدت را به شکل قابل ملاحظه ای خوش بینانه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعضی از تحلیلگران بر این باورند که طلا نیروی صعودی فنی جدیدی پیدا کرده است و همزمان، آمار اقتصادی که رشد تورم، مصرف ضعیفتر و ابهامات ژئوپلیتیکی رو به رشد را نشان می دهد، تا حدودی حمایت بنیادین برای این فلز ارزشمند فراهم کرده است.

با این حال تحلیلگران دیگر می گویند انتظارات بالایی که برای افزایش سریعتر نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد، از ارزش دلار پشتیبانی کرده و مانعی برای صعود قیمت طلا ایجاد می کند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها 9 نفر معادل 58 درصد به افزایش قیمت طلا و سه نفر معادل 19 درصد به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای دادند در حالی که چهار نفر معادل 25 درصد نظری نداشتند.

در این بین، 928 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیرحرفه ای شرکت کردند که از میان آنها 529 نفر معادل 57 درصد به افزایش قیمت طلا و 225 نفر معادل 24 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که 174 نفر معادل 19 درصد نظری نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شانس صعود قیمت طلا تقویت شد

شانس صعود قیمت طلا تقویت شد