مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 11:102022-01-15پزشكي

مصرف آنتی بیوتیک ها باید اصلاح شود/ ابرچالش مقاومت میکروبی


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: مقاومت میکروبی ابرچالش نظام های سلامت دنیا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر دنیا تمام توجه ها به سمت این بیماری رفت و سایر مخاطرات بهداشتی خیلی کمرنگ شد، اظهار داشت: به دلیل مقاومت میکروبی اکنون برخی امراض به بیماری های غیرقابل درمان تبدیل شده اند.

گویا با بیان اینکه مدیریت مقاومت میکروبی در جهان با اشکالات فراوانی مواجه است و قوانین و مقررات مناسبی در کشورها برای مهار آن وجود ندارد، افزود: مقاومت میکروبی از حد گذشته و دیگر برای برخی از بیماری های نظیر سل، مالاریا، برخی از انواع اسهال و بیماری های مقاربتی درمان های معمولی پاسخگو نیست.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه استفاده بی رویه، نادرست و نامناسب از داروهای ضد میکروبی وضعیت را روز به روز پیچیده تر و بدتر کرده است، گفت: تهدید مقاومت میکروبی مربوط به آینده نیست و ما هم اکنون در مرکز این تهدید قرار داریم.

به دلیل بی توجهی به این مساله اکنون برخی داروها قیمت های گزافی یافته اند در حالی که هم عوارض بیشتر و هم اثربخشی کمتری نسبت به داروهای قبلی دارند.

گویا خاطرنشان کرد: در شصت و هشتمین اجلاس جهانی سلامت که در سال 2015 برگزار شد برنامه عملیاتی مهار مقاومت میکروبی با رویکرد یکپارچه سلامت به تصویب رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف آنتی بیوتیک ها باید اصلاح شود/ ابرچالش مقاومت میکروبی

مصرف آنتی بیوتیک ها باید اصلاح شود/ ابرچالش مقاومت میکروبی