مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 دی 1400 ساعت 13:202022-01-14بين الملل

یادداشت امیرعبداللهیان در «گلوبال تایمز» درباره محورهای همکاری ایران-چین در آینده


وزیر خارجه کشورمان که در پکن به سر می برد در یادداشتی در یک روزنامه معتبر چینی محورهای توسعه همکاری میان دو طرف را در افق آینده تشریح و از روابط میان دو کشور طی چند دهه گذشته تمجید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان همزمان با سفر به چین در یادداشتی در روزنامه چینی گلوبال تایمز بر اهمیت روابط میان تهران-پکن تاکید کرد.

  وی در این یادداشت با اشاره به سفر خود به پکن نوشت: به مناسبت آغاز سال 2022 و در آستانه سال نو چینی و سال 1401 خورشیدی به چین سفر می کنم.

وزیر خارجه در ادامه به پنجاه و یکمین سالگرد برقراری روابط با کشور چین اشاره کرده و نوشته: دو کشور پنجاه و یکمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را جشن می گیرند و وارد نیمه دوم قرن مبادلات دوجانبه می شوند که صفحه جدیدی از روابط ماست.

به ویژه همزمان با ورود حزب کمونیست چین به 100 ساله دوم خود، این دیدار افق نویدبخش جدیدی برای ارتقا و توسعه همکاری ما در حوزه های مختلف خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به توافق هسته ای نوشت، ایران با اجرای توافق 2015 (برجام) این پیام را به جهان ارسال کرد که منافع منطقه ای در اولویت است.

حتی پس از خروج آمریکا از برجام، ایران با دو سال پایبندی به تعهدات خود و قربانی کردن بخشی از حقوق و منافع مسلم خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت امیرعبداللهیان در «گلوبال تایمز» درباره محورهای همکاری ایران-چین در آینده

یادداشت امیرعبداللهیان در «گلوبال تایمز» درباره محورهای همکاری ایران-چین در آینده