مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 09:552022-01-11سياسي

بازگشت سوره به شبکه چهار با موضوع اقتصاد نهاد دین


بیستمین قسمت برنامه تلویزیونی سوره با حضورسید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب به موضوع «اقتصاد نهاد دین» می پردازد.

- بیستمین قسمت برنامه تلویزیونی سوره با حضورسید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب به موضوع اقتصاد نهاد دین می پردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پس از توقفی که در برنامه سوره پس از پخش سوره؛ فصل سقیفه پیش آمد این برنامه تلویزیونی از امشب طبق روال هفتگی خود پخش خود را آغاز می کند.

بیستمین قسمت از این برنامه به موضوع اقتصاد نهاد دین اختصاص دارد و مهمان این برنامه هم سید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب است.

در بخشی از سرمقاله این قسمت از برنامه سوره آمده است: در میان نظریه های موجود در باب اقتصاد نهاد دین دو نظریه وابستگی یا دولت محور و استقلال یا حوزه محور قابل بازخوانی است.

نظریه وابستگی بر لزوم تأمین منابع مالی نهاد دین از سوی دولت تاکید دارد.

در این نگاه دولت نیز میل به ترویج فرهنگ اسلامی را از سوی نهاد دین دنبال کرده و بدین طریق مشارکت خود در منابع مالی را ابراز می کند.

در رویکرد استقلال گرایی، آنچه مورد اتفاق نظر فقها و مراجع شیعه است، استغنای نهاد دین از هرنوع کمک مالی و حکومتی است که منجر به مخدوش شدن استقلال نهادهای دینی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت سوره به شبکه چهار با موضوع اقتصاد نهاد دین

بازگشت سوره به شبکه چهار با موضوع اقتصاد نهاد دین