مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 04:552022-01-11سياسي

نسخ کاغذی یا چالش های نسخه های درمان الکترونیکی


هرچند الکترونیکی کردن نسخ درمان راهکار مناسبی است، اما چالش هایی دارد که امید است سریع تر برطرف شود.

- نسخه الکترونیک؛ اکنون به موضوعی مهم و در عین حال چالش زا در نظام درمان تبدیل شده؛ موضوعی که همانطور که نمی شود از مزایای آن گذشت نمی توان از معایب و فراهم کرذدن زیرساخت ها پیش از جایگزینی آن نیز به راحتی گذشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علاوه بر بحث نسخه نویسی به این روش که باید بارها تکرار شود تا درست باشد؛ حفظ اطلاعات بیمار و امنیت سابری نبیز موضوعی قابل تامل است که به گفته مسئولان تدبیر لازم چیده شده است.

بر اساس آنچه که در نامه شورای عالی نظام پزشکی خطاب به رییس جمهوری آمده است، هنوز اقدامات قانون لازم جهت اخذ گواهی ارزیابی امنیتی افتا روی سامانه های نسخه الکترونیک بیمه های سلامت و تامین اجتماعی انجام نشده و مرکز راهبردی افتا صراحتا سامانه های مذکور را فاقد امنیت سایبری لازم اعلام نموده است .

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز معتقدند درست است دارای این سامانه ها دارای نقاط ضعف و قوتی هستند اما با ادغام کردن همه مشکلات مرتفع خواهد شد و براین اساس سامانه ها با رعایت زیرساخت ها آماده استفاده خواهد بود.

سطح نسخه نویسی الکترونیکی در خراسان جنوبی به 99 درصد رسید علی اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به ایسنا گفت: از ابتد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخ کاغذی یا چالش های نسخه های درمان الکترونیکی

نسخ کاغذی یا چالش های نسخه های درمان الکترونیکی