مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 09:452022-01-10سياسي

قرآن پژوهی ضرورت دنیای امروز است/بیش از 100 اثر به دبیرخانه ارسال شده است


مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بیستمین جشنواره ملی پایان نامه های برتر دینی و قرآنی دانشجویان کشور در دانشگاه بین المللی اهل بیت برگزار شد.

- در نخستین بخش از این مراسم حجت الاسلام سعید جازاری معمویی رییس دانشگاه اهل بیت (ع) با استناد به آیات قرآن کریم اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید قرآن برکت است؛ خطاب اول آن، صفت نکره بیان می شود که مرحوم علامه طباطبایی نکره بودن آن را عظمت و دور از فهم بودن عمق قرآن کریم بیان می کند .

وی با بیان اینکه قرآن برکات دنیوی و معنوی فراوانی دارد، گفت: قرآن برای کسانی که به دنبال فهم آن هستند و افرادی که از فهم فراتر رفته و به تدبر در آن گام نهاده اند، برکت محسوب می شود بنابراین دایره قرآن برای مؤمن و غیرمؤمن، برکت است.

رییس دانشگاه اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه بحث قرآن شناسی امروز یکی از رشته های حساس و اساسی در حوزه بین الملل محسوب می شود، گفت: ما در غرب دانشگاهی نداریم که در حوزه علوم انسانی، دپارتمان یا دانشکده یا مرکز علمی را به بحث قرآن آموزی اختصاص نداده باشد.

وی ادامه داد: نخستین ترجمان قرآن که با شرح و نقد همراه بود، کمتر از 170 سال بعد از ظهور اسلام مشاهده می شود.

حوزه مطالعات قرآن بسیار گسترده است به گونه ای که قرآن کریم می فرماید این کتاب برای کسانی که می خواهند به فهم برسند یا متذکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرآن پژوهی ضرورت دنیای امروز است/بیش از 100 اثر به دبیرخانه ارسال شده است

قرآن پژوهی ضرورت دنیای امروز است/بیش از 100 اثر به دبیرخانه ارسال شده است