مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 05:452022-01-10سياسي

هنر گیوه دوزی با مدل های خلاقانه در دانشکده اطهر اراک احیا می شود


رییس دانشگاه امیرکبیر اراک از احیای هنر گیوه دوزی با مدل های خلاقانه و مدرن در دانشکده اطهر اراک خبر داد.

- مهرداد احمدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: هنر گیوه دوزی یکی از آثار ثبت شده ملی است که متاسفانه اقبال خوبی از این هنر صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: به منظور احیای این هنر ملی پرداختن به آن با استفاده از مدل های خلاقانه و مدرن با هدف استفاده بیشتر در دستور کار دانشکده اطهر قرار گرفته که از امروز شاهد احیای این رشته خواهیم بود.

 رییس دانشگاه امیرکبیر اراک هدف از احیای این رشته را کارآفرینی و اثرگذاری در احیای آثار ثبت شده ملی دانست و گفت: امید است با ظرفیت هایی که در مرکز کارآفرینی دانشجویان هنر و به ویژه طراحی دوخت  وجود دارد بتوان این هنر زیبا را با تکنیک های مدرن و خلاقانه تقویت و احیا کرد.

احمدی همچنین از افتتاح مرکز کارآفرینی دانشکده اطهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به محوریت فعالیت های دانشگاه فنی و حرفه ای در خصوص مهارت آموزی،کارآفرینی و اشتغال زایی از یک سو و بحث هدفمندکردن کارآموزی و پروژه ها از سوی دیگر ایجاد این مرکز در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: دانشکده اطهر  ارتباط با صنعت را در مقوله های پروژه محور در دستور کار خود قرار داده، به این صورت که ارتباط دانشگاه و صنعت را به سمت مراکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر گیوه دوزی با مدل های خلاقانه در دانشکده اطهر اراک احیا می شود

هنر گیوه دوزی با مدل های خلاقانه در دانشکده اطهر اراک احیا می شود