مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 10:352022-01-09سياسي

کرندغرب شهر ملی ابزارآلات فلزی می شود


سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از پیگیری برای ثبت ملی کرندغرب به عنوان شهر ملی ابزارآلات فلزی سنتی خبر داد.

- جبار گوهری در حاشیه نشست داوری منطقه ای مهر اصالت ملی صنایع دستی غرب کشور به میزبانی کرمانشاه که امروز(19 دی) برگزار شد، در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تعدد رشته های صنایع دستی در کرمانشاه، اظهارکرد: در حال حاضر حدود 60 رشته صنایع دستی در استان فعال است که برخی از آنها پیشینه و قدمت بسیار زیادی دارند.

وی از گیوه، گلیم، سازهای سنتی، تنبور، زیورآلات سنتی، ابزارآلات فلزی، نمدمالی و موج بافی به عنوان رشته های دارای ریشه کهن در کرمانشاه نام برد و گفت: باتوجه به اینکه خاستگاه اصلی تعدادی این رشته ها در برخی از شهرها و روستاهای کرمانشاه بوده، از چندسال پیش به منظور حفظ، توسعه و ترویج آنها برنامه ثبت ملی این مناطق در دستورکار قرار گرفته است.

سرپرست میراث فرهنگی استان با بیان اینکه تاکنون سه شهر و یک روستای استان در این زمینه به ثبت ملی رسیده اند، عنوان کرد: هرسین به عنوان شهر ملی گلیم، دالاهو شهر ملی تنبور، نودشه شهر ملی گیوه و روستای فش به عنوان دهکده ملی سازهای سنتی به ثبت رسیده اند.

وی از برنامه ریزی برای ثبت شهر کرندغرب به عنوان شهر ملی ابزارآلات سنتی خبر داد و گفت: باتوجه به سفر مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرندغرب شهر ملی ابزارآلات فلزی می شود

کرندغرب شهر ملی ابزارآلات فلزی می شود