مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 10:252022-01-09فرهنگي

راهیابی 14 اثر از هنرمندان البرز برای دریافت نشان یونسکو


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: 14 اثر هنرمندان صنایع دستی استان البرز موفق به اخذ مهر اصالت ملی صنایع دستی شدند.

- ایسنا/البرز مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: 14 اثر هنرمندان صنایع دستی استان البرز موفق به اخذ مهر اصالت ملی صنایع دستی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فریدون محمدی اظهار کرد: در ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی 1400، صنایع دستی منطقه پنج با حضور استان های البرز، تهران و مرکزی به میزبانی البرز و در مجموعه گردشگری قصر رز البرز برگزار شد که هنرمندان البرزی پس از داوری نهایی موفق به اخذ 14 مهر اصالت ملی صنایع دستی شدند.

وی ادامه داد: این 14 مهر اصالت ملی در رشته های سرامیک، چلنگری، قلمزنی، سراجی سنتی و چهل تکه دوزی توسط هنرمندان البرزی اخذ شده و با توجه به اینکه امروزه فروش و کیفیت در بخش بازاریابی اهمیت ویژه ای دارد؛ مهر اصالت ملی یک استاندارد اصیل برای هنر صنایع دستی است و ارزش وجودی این دست ساخته های هنری را بالا می برند.

محمدی با اشاره به اینکه البرز محل سکونت اقوام مختلف است و تنوع صنایع دستی بالایی دارد، توضیح داد: بر این اساس هنرمندان صنایع دستی ما در نمایشگاه های صنایع دستی که تا کنون برگزار شده فروش قابل ملاحظه ای داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهیابی 14 اثر از هنرمندان البرز برای دریافت نشان یونسکو

راهیابی 14 اثر از هنرمندان البرز برای دریافت نشان یونسکو