مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 10:002022-01-09اقتصادي

مهاجرت 20 هزار پرنده مهاجر به تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد


با احیای تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد ورود بیش از 20 هزار قطعه انواع پرنده مهاجر آبزی و کنارآبزی به این تالاب بین المللی فراهم شده است.

- ، فاروق سخنور در این زمینه اظهار کرد: با شروع فصل سرما در مناطق شمالی، هزاران پرنده مهاجر شامل انواع خوتکا، غاز خاکستری، فیلوش، چنگر، اردک سرسبز و اردک نوک پهن و باکلان وارد تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان شدند.

وی ادامه داد: بارندگی های اخیر از یکسو و از طرف دیگر انتقال 2.

5 میلیون متر مکعب آب از سد مهاباد به این تالاب موجب احیای آن شده و زمینه بسیار مناسبی را برای زیست و استراحت پرندگان مهاجر در این پهنه آبی به وجود آورده است.

سخنور تصریح کرد: این پرندگان مهاجر در ادامه مسیر کوچ خود از شمال به جنوب، مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه می پردازند و با کاهش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق گرم تر ادامه خواهند داد.

وی افزود: مدت حضور پرندگان مهاجر در تالاب کانی برازان متفاوت است و برخی از گونه های پرندگان زودتر و برخی دیگر دیرتر از این تالاب می روند و بعضی نیز زمستان خود را در دیگر تالاب های منطقه سپری می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: تالاب بین المللی کانی برازان به دلیل تنوع غذایی، وضعیت و امنیت مناسب هم اکنون به یکی از استراحت گاه ها و زیستگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت 20 هزار پرنده مهاجر به تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد

مهاجرت 20 هزار پرنده مهاجر به تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد