مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 05:202022-01-09حوادث

چگونه لینک جعلی بانک را تشخیص دهیم؟


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: برای تفکیک درگاه بانکی اصلی و جعلی یکی از بهترین راهکارها این است که لینک هایی که ما را مستقیم متصل می کند بشناسیم و خود سعی کنیم در نوار آدرس بالای صفحه آدرس لینک بانک را وارد کنیم.

- سرهنگ علی محمدپور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در بحث رایج ترین کلاهبرداری ها یک شیوه کلاهبرداری داریم که متاسفانه پرونده واصله هم زیاد داشتیم و آن، کلاهبرداری با پیامک جعلی سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی بوده است.

وی ادامه داد: عمدتا در این شیوه کلاهبرداران پیامکی را به سیم کارت هم استانی ها ارسال می کنند و اعلام می کنند با توجه به اینکه ابلاغیه قضایی برای شما آمده آدرس لینکی نیز در پیامک قیدمی شود که به این لینک مراجعه کنید و به محض اینکه هم استانی ها به این لینک اتصال پیدا می کنند با توجه به اینکه درگاه بانکی جعلی است، متاسفانه کل حساب و کارت بانکی فرد خالی می شود چراکه در این درگاه بانکی جعلی تمامی اطلاعات کارت در اختیار مجرم قرار می گیرد و او در فرصت هایی که برایش بوجود می آید می تواند کل حساب را خالی کند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: بیش از 70 درصد جرائم سایبری استان را بحث کلاهبرداری ها و برداشت های اینترنتی غیرمجاز دربرمی گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه لینک جعلی بانک را تشخیص دهیم؟

چگونه لینک جعلی بانک را تشخیص دهیم؟