مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 09:002022-01-08سياسي

بیرق ماندگار؛ روایتی از شهادت مادر هستی


فاطمیه امسال، در قالب هنر و در تالار حافظ با اجرای تئاتری تاثیرگذار، شاهد حکایت زندگی و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) این الگوی بی بدیل بودیم که به ما آموخت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، این روزها در تالار مجوعه فرهنگی هنری حافظ شیراز، تئاتری در حالا اجراست.

  تئاتر ملی و آیینی بیرق ماندگار در بزرگداشت و سوگواره شهادت بانوی بی نشان، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، تهیه شده و کاری از گروه فرهنگی و هنری سفیر از شهر تهران است.

این تئاتر هنری، داستان جوانی است که به تازگی از خارج از کشور برگشته و پدرش را از دست داده است.

و بر خلاف سنت خانوادگیش، با برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه مخالفت می کند و شبهه هایی که خیلی از جوانان امروز جامعه مطرح می کنند را در ذهن دارد و بیان می کند.

چند نفر از دوستان پدرش با حضور در کنار وی و ذکر وقایع تاریخی منجر به شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، در او اثر گذاشته و به صورت غیر مستقیم به شبهه های جوان پاسخ می دهند.

در این نمایش، وقایع تاریخی از زمانی که نطفه منحوس سقیفه در آخرین حج حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم، توسط تعدادی منافق بسته شد و حتی در آن پیمان، کمر به قتل پیامبر بسته بودند، مرور می شود تا بعد از وفات حضرت رسول و شهادت و خاک سپاری حضرت صدیقه شهیده.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیرق ماندگار؛ روایتی از شهادت مادر هستی

بیرق ماندگار؛ روایتی از شهادت مادر هستی