مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 11:252022-01-05سياسي

پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی و ابومهدی به کجا رسیده است؟


استاد حقوق بین الملل دانشگاه بغداد در گفت و گو با فارس ابعاد پرونده پیگیری ترور شهید سلیمانی را تشریح و فاش کرد که دولت مصطفی الکاظمی به وظیفه اش در این پرونده به اندازه کافی عمل نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محسن العکیلی استاد حقوق بین الملل عمومی دانشگاه بغداد و عضو مرکز مطالعات بین المللی القمه در عراق در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس درباره پیگیری پرونده ترور سردار س‍‍پهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس س‍‍پاه ‍پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نایب رییس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق به سؤالاتی حقوقی پاسخ داد.

 پرونده ترور حاج قاسم و ابو مهدی المهندس تا این لحظه به کجا رسیده و در چه مرحله ای از پیگیری حقوقی قرار دارد؟ محسن العکیلی ‍پاسخ داد: برای ‍پاسخ به این سؤال باید دو چیز را از هم متمایز کنیم، ابتدا دستگاه قضایی: نقش نهاد قضایی را می توانیم منحصربه فرد قلمداد کنیم، هم از جنبه همکاری این نهاد با دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران یا حتی از نظر صدور حکم جلب علیه شهید ابومهدی المهندس و مطابق با ماده 406 قانون مجازات عراق در ارتباط با قتل عمد با سوءنیت قبلی و استفاده جانی از شیوه های وحشیانه برای ارتکاب عمل [مجرمانه] صادر شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی و ابومهدی به کجا رسیده است؟

پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی و ابومهدی به کجا رسیده است؟