مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 06:052022-01-05پزشكي

ویروس امیکرون؛ از ویروس غالب تا محدود بودن علائم


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: علی رغم اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که ویروس امیکرون در اغلب کشورهای دنیا در حال گسترش است و احتمال می دهیم تا یک ماه آینده کاملا ویروس امیکرون جایگزین ویروس دلتا شود، - اما خوشبختانه علائم آن تاکنون محدود بوده است.

کامبیز مهدی زاده، شامگاه سه شنبه 14 دی به خبرنگاران اعلام کرد: ویروس ها و مخصوصا ویروس کرونا و ویروس های تنفسی جهش های زیادی انجام می دهند؛ این امر نیز به این دلیل است که مکانیزم کنترلی در این ویروس ها محدود است و تقریبا وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: تاکنون حدود 30 تغییر ژنتیکی در ژنوم ویروس کرونا اتفاق افتاده و این جهش ها باغص شده سرعت انتقال ویروس و تکثیر در راه های تنفسی افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سه جهش از این 30 جهش برای فرار ویروس از شناسایی سیستم ایمنی تغییر پیدا کرده و یک جهش به تسهیل ورود به سلول های انسان کمک کرده است و این امر سیستم سلامت را با چالش مواجه می کند.

مهدی زاده ادامه داد: علی رغم اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که ویروس امیکرون در اغلب کشورهای دنیا در حال گسترش است و احتمال می دهیم تا یک ماه آینده کاملا ویروس امیکرون جایگزین ویروس دلتا شود، اما خوشبختانه علائم آن تاکنون محدود بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس امیکرون؛ از ویروس غالب تا محدود بودن علائم

ویروس امیکرون؛ از ویروس غالب تا محدود بودن علائم