مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 20:352022-01-04اقتصادي

نسخه جدید طرح ترافیک برای پایتخت/ جزییات تغییرات طرح چگونه است؟


طرح ترافیک در پایتخت به گفته مدیران شهری کارایی خود را از دست داده است.

شورای شهری ها می گویند تغییر طرح ترافیک قطعی است و برای سال جدید طرح تغییر می کند تا از طریق اجرای نسخه جدید و تصویب آن در شورای عالی ترافیک شاهد کاهش ترافیک و بهبود کیفیت هوا باشیم.

- خبرگزاری فارس، گروه شهری: ترافیک یکی از معضلات اصلی کلان شهر تهران است و روزانه تعداد زیادی از شهروندان گرفتار این موضوع می شوند.

کمبود حمل و نقل عمومی و فرسودگی این ناوگان از یک سو و شیوع کرونا از سوی دیگر سبب شده میل به استفاده از خودروهای شخصی در پایتخت افزایش یابد.

همواره اجرای طرح ترافیک از راهکارهای مقابله با کاهش استفاده از خودروهای شخصی بوده که البته در زمان قاجار با منع ورود چهارپایان باربر به محوطه میدان ارگ به اجرا درآمد.

دلیل اجرای این طرح نیز آن بود که پس از احداث میدان توپخانه در ارگ سلطنتی، حوضچه ای در وسط میدان بنا، اطراف آن سنگ فرش و مسیر کالسکه رو ایجاد شد اما عبور و مرور مال ها به این قسمت دردسری بود که در این رابطه اطراف باغچه را با ستون های سنگی و نرده های چوبی محصور کردند تا از عبور و مرور چهارپایان در این میدان جلوگیری شود؛ این تحولات را شاید بتوان به عنوان نخستین تمهیدات ترددی و ترافیکی برای عبور و مرور در تهران به شمار آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه جدید طرح ترافیک برای پایتخت/ جزییات تغییرات طرح چگونه است؟

نسخه جدید طرح ترافیک برای پایتخت/ جزییات تغییرات طرح چگونه است؟