مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 07:402022-01-04دانش

الزام دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک به پذیرش کارشناسی فوریت پزشکی


معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه ای به دانشگاه های علم پزشکی تیپ یک موضوع الزام دانشگاه ها به پذیرش 25 دانشجوی مقطع کارشناسی فوریت های پزشکی در سال 1401 را ابلاغ کرد.

- ، در نامه ای که از سوی دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه ای خطاب به 13 دانشگاه علوم پزشکی تیپ یک موضوع الزام به پذیرش دانشجوی فوریت های پزشکی در سال 1401 را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: با عنایت به ارائه 22 میلیون خدمات متنوع سالانه سازمان اورژانس کشور در پایگاه های شهری، جاده ای، هوایی و دریایی، جلسه تخصصی با حضور معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور و صاحبنظران در معاون آموزشی، دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی برگزار و مشکلات آموزشی این حوزه احصا شد.

اهمیت خدمات اورژانس در لحظات حساس و تاثیر درازمدت آن بر مراقبت و کیفیت زندگی بیماران نیازمند آموزش جامع و استاندارد است.

متاسفانه عدم آموزش در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه های تیپ یک، به زودی کلانشهرهای کشور را با بحران نیروی انسانی و ارائه خدمات استاندارد فوریت های پزشکی مواجه خواهد کرد.

برای پیشگیری از این بحران لازم است تا آن دانشگاه ها اقدامات لازم را در جذب دانشجو در مقطع کارشناسی با ظرفیت 25 نفر سالانه از طریق کنکور سراسری 1401 فراهم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزام دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک به پذیرش کارشناسی فوریت پزشکی

الزام دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک به پذیرش کارشناسی فوریت پزشکی