مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 07:202022-01-04پزشكي

نقش مهم یک ژن گیرنده بویایی در متاستاز سرطان پستان!


پژوهشگران بیمارستان عمومی ماساچوست در بررسی جدید خود، نقش مهم یک ژن گیرنده بویایی را در متاستاز سرطان پستان آشکار کرده اند.

- پژوهشگران "بیمارستان عمومی ماساچوست" در بررسی جدید خود، نقش مهم یک ژن گیرنده بویایی را در متاستاز سرطان پستان آشکار کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، پژوهشگران بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) دریافته اند یک ژن گیرنده بویایی که به حس بویایی کمک می کند، ممکن است در متاستاز سرطان پستان به مغز، استخوان ها و ریه نیز نقش داشته باشد.

پژوهشگران دریافتند که مهار ژن OR5B21 ، متاستاز سلول های سرطان پستان به این اندام ها را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و بدین ترتیب می تواند هدف مهمی در ارائه درمان های آینده برای جلوگیری از گسترش آن باشد.

باخوس تانوس (Bakhos Tannous)، مدیر واحد درمان در بخش عصب شناسی بیمارستان عمومی ماساچوست و از پژوهشگران این پروژه گفت: تصور رایج این است که تنها نقش گیرنده های بویایی که حفره بینی را می پوشانند و داده های حسی را به مغز منتقل می کنند، تشخیص دادن بو و بو کشیدن است.

پژوهش ما نشان می دهد که گیرنده بویایی 5B21، یک انکوژن جدید است که ممکن است با هدایت سلول های سرطان پستان به مغز و سایر نقاط بدن، نقش مهمی در پیشروی سرطان داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مهم یک ژن گیرنده بویایی در متاستاز سرطان پستان!

نقش مهم یک ژن گیرنده بویایی در متاستاز سرطان پستان!