مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 07:202022-01-04بين الملل

مقام ارشد طالبان: برنامه ای برای کشتن «اشرف غنی» نداشتیم


معاون نخست وزیر طالبان در واکنش به اظهارات اشرف غنی مبنی بر فرار وی از افغانستان به دلیل ترس از کشته شدن، گفت که طالبان برنامه ای برای کشتن اشرف غنی و هیچکس نداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت ملی افغانستان توضیحاتی پیرامون مسائل و اتفاقات اخیر ارائه داد.

وی اتهامات اشرف غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان مبنی بر احتمال کشته شدن او در صورت ماندن در کابل را رد کرد و گفت که آنها هیچ برنامه ای برای ترور اشرف غنی ندارند.

ملابرادر افزود که دیگر مقامات دولت پیشین که در افغانستان باقی مانده اند با آنها دیدار می کنند و برای خارجی ها نیز تاکنون مشکلی پیش نیامده است.

وی در خصوص 15 مرداد و چگونگی ورود نیروهای طالبان به کابل نیز گفت: نمی خواستیم به زور کابل شویم و طبق تعهدی که با آمریکا کرده بودیم ساعت 8 صبح اطلاعیه دادیم که با توسل به زور وارد کابل نخواهیم شد.

ملا برادر ادامه داد: ساعت 9:30 صبح از کابل پیغام دریافت کردیم که اکثر مقامات دولت گذشته فرار کرده اند و حکومتی وجود ندارد، تمام مؤسسات بزرگ و کوچک خالی است و حتی مردم برای غارت می آیند سارقان برای غارت تجهیزات نهادهای دولتی وارد شهر شده اند.

وی افزود که با آمریکایی ها از جمله ژنرال مکنزی در ساعت 16 روز 15 آگوست جلسه اضطراری تشکیل داده تا در مورد ورود به کابل تصمیم نهایی اتخاذ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام ارشد طالبان: برنامه ای برای کشتن «اشرف غنی» نداشتیم

مقام ارشد طالبان: برنامه ای برای کشتن «اشرف غنی» نداشتیم