مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 08:502022-01-03سياسي

افزایش سن بازنشستگی به زیان نیروی جوان آماده کار


کسانی که از امید به زندگی سخن می گویند امید به زندگی خودشان بالا رفته است.

وی از نمایندگان مجلس خواست تا ضمن پایدارسازی منابع صندوق های بیمه ای و بازنشستگی، - کمک کنند ساختار صندوق تامین اجتماعی از حالت هیات امنایی به شورایی تغییر یابد تا جلوی برداشت های متعدد از آن گرفته شود.

ناصر چمنی با اشاره به افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه 1401 و پیشنهاد حذف آن از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس به ایسنا، گفت: درست است که کمیسیون اجتماعی مجلس آن را حذف کرده ولی می تواند در کمیسیون تلفیق مصوب شود و برای رأی گیری به صحن علنی بیاید لذا رأی کلی مدنظر است اما معتقدم به چنین موضوعی باید از تمام زوایا نگاه کرد.

کسانی که پیشنهاد کرده اند باید سن بازنشستگی را بالا ببریم دیدگاهشان این است که با این کار به صندوق ها کمک می شود اما نه تنها کمکی نمی کند بلکه به ضرر صندوق ها به خصوص صندوق تامین اجتماعی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بحث منابع صندوق ها با دو معضل بزرگ روبه رو هستیم؛ یکی دست اندازی و برداشت مکرر دولت ها از منابع صندوق ها و دوم تحمیل تعهدات و هزینه های متعدد که هر دو به زیان صندوق ها تمام شده است.

به گفته این کارشناس حوزه کار، صندوق تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری و کارفرمایی و بزرگترین صندوق کشور است که بیش از 48 میلیون نفر عضو دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سن بازنشستگی به زیان نیروی جوان آماده کار

افزایش سن بازنشستگی به زیان نیروی جوان آماده کار