مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 04:552022-01-01اجتماعي

سیراف تاریخی به بلندای قدمت اسلام


بندر زیبای سیراف که یکی از قدیمی ترین شهرها و بنادر ایران در دوران صفویان و محل پهلوگیری کشتی های بزرگ بوده است، از جاذبه های بسیار دیدنی استان بوشهر برشمرده می شود.

- شاید محدود افرادی باشند که نام بوشهر، دیار دلیرمردانی چون رییسعلی دلواری و نادر مهدوی را نشنیده باشند.

دیاری با سواحل دریای زیبای خلیج فارس، جاذبه های متعدد تاریخی و اجتماعی، هوای معتدل پاییز و زمستان، هوای مطبوع بهاری و پوشش گیاهی مناطق گرمسیری که همه دست به دست هم داده تا پایتخت انرژی هسته ای، یکی از پرحاذبه ترین و دوست داشتنی ترین استان های ایران برای گردشگران تبدیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استان بوشهر در کنار عنوان سومین اقتصاد بزرگ ایران با دارا بودن ترکیبی از اقتصادهای بزرگ و متنوع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه ها و تاسیسات هسته ای و صنایع دریایی، کشاورزی، شیلات و معادن از پرجاذبه ترین استان های ایران به واسطه 10 شهرستان خود، محسوب می شود.

سیراف محل پهلوگیری کشتی های بزرگ در قدیم شهرستان کنگان در مناطق گرمسیری و جنوبی استان بوشهر در کنار دارا بودن بخش عظیمی از پروژه های پالایشگاهی پارس جنوبی(منطقه پارس 2) به واسطه بنادر کهن و تاریخی چون بندر باستانی سیراف، یکی از جاذبه های دیدنی استان بوشهر برشمرده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیراف تاریخی به بلندای قدمت اسلام

سیراف تاریخی به بلندای قدمت اسلام