مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 07:152021-12-31بين الملل

مهلت تمام شد/ موضع متحد احزاب و جریانات عراق در مورد ضرورت خروج نظامیان آمریکا


احزاب، گروه ها و جریانات عراقی، به صورت متحد، بر ضرورت پایان اشغالگری آمریکا و خروج همه نظامیان این کشور تا جمعه 31 دسامبر تأکید دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، از نخستین ورود رسمی هزاران نظامی آمریکایی به خاک عراق بیش از 19 سال می گذرد.

در سال 2003 طی حمله نظامی آمریکا به عراق و سرنگونی صدام، بیش از 173 هزار نیروی خارجی که 150 هزار نفر از آن ها، آمریکایی بودند، وارد خاک عراق شدند و در این مدت به بهانه ها و ترفندهای مختلف از اماکن حساس در بغداد و سایر استان های عراقی بهره برداری کرده و از آن ها به عنوان پایگاه های نظامی و عملیاتی خود استفاده کردند.

پس از آن در سال 2011 طبق توافق واشنگتن و بغداد، حضور نیروهای آمریکایی در عراق پایان یافت و نظامیان آمریکایی این کشور را ترک کردند اما در سال 2014 همزمان با ظهور داعش در عراق و ایجاد ائتلاف بین المللی موسوم به مبارزه با تروریسم تحت رهبری آمریکا که به بهانه مبارزه با داعش 3 هزار نیرو در قالب ائتلاف مذکور وارد خاک عراق شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمنابع رسانه ای آمریکایی، از این میزان 2500 نیرو آمریکایی بودند.

حیدر العبادی نخست وزیر پیشین عراق، نهم دسامبر 2017 میلادی، آزادسازی سراسر عراق از دست داعش را اعلام کرد و فردای این روز، تعطیل رسمی و یوم النصر نام گذاری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهلت تمام شد/ موضع متحد احزاب و جریانات عراق در مورد ضرورت خروج نظامیان آمریکا

مهلت تمام شد/ موضع متحد احزاب و جریانات عراق در مورد ضرورت خروج نظامیان آمریکا