مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 09:152021-12-30اقتصادي

ارز 4200 تومانی مبنای رانت و احتکار است


رییس خانه صمت مازندران با بیان اینکه بخش تولید از حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی حمایت می کند، گفت: این ارز مبنای رانت و احتکار است.

- ، مجتبی رضوی ظهر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در بشل سوادکوه با بیان اینکه دقت کافی در بودجه نویسی نشده بود و اکنون با یکسری وقایعی روبرو هستیم، افزایش قیمت های حامل های انرژی به طرح فاجعه بار را سبب بروز فشار بر واحدهای تولیدی دانست.

وی افزود: افزایش قیمت های حامل های انرژی ماحصل عدم توجه کافی به بخش صنعت در بودجه نویسی است و بهای انرژی واحدهای تولیدی نسبت به ابتدای سال پنج تا شش برابر شده است و بهای برق و گاز رشد یافته است.

وی با اشاره به حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی گفت: بخش صنعت و تولید از حذف این ارز استقبال می کند زیرا معتقدیم مبنای اصلی رانت و احتکار در کشور به شمار می رود و چیزی جز فساد درپی نداشته است.

رضوی همچنین با اشاره به یارانه بنزین و اجرای آن به صورت پایلوت در منطقه، این طرح را خوب توصیف کرد و افزود: اگر قرار است یارانه ها را حذف کنیم باید حساب شده عمل کنیم واین این طرح عرضه و تقاضا را در سوخت مدیریت می کنیم.

رییس خانه صمت مازندران اضافه کرد: در زمینه بودجه نویسی دولت ها حسابگرهای قوی هستند و همیشه سعی می کنند درآمدها و هزینه ها را نوعی برابر کنند و کاری به واقعیت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز 4200 تومانی مبنای رانت و احتکار است

ارز 4200 تومانی مبنای رانت و احتکار است