مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 10:052021-12-29سياسي

امیدواری برای گشوده شدن بن بست مونوریل قم


حکایت مونوریل قم، حکایت ستون های سخت و بی روح بنا شده بر بستر قمرود است که ماه هاست آه از نهاد مردم برآورده؛ اما در روزهای اخیر و همزمان با اعلام سفر رییس جمهور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، بازگشتی به 12 سال قبل بیانگر آن است که در آن زمان، برخی مسئولان قم به دنبال اخذ مجوّز احداث خطوط مترو در این دیار بودند، امری که البته با موافقت های ملی رو به رو نمی شد.

در کنار این امر، برخی نیز در همان زمان، راه اندازی نخستین مونوریل را در کشور پیگیری می کردند و این جا بود که قم پیشقدم شد تا این پروژه را به شرط اخذ مجوّز خط مترو اجرایی کند.

*مونوریل، حکایت پاشیدن بذر در شوره زار بر این اساس می توان گفت برخی مسئولان قم چنین می پنداشتند که با این اقدام، چند نشان را با یک تیر می زنند، یعنی هم مونوریل را به عنوان یک طرح دولتی و ملی به قم می آورند تا بودجه اش را دولت بدهد و هم این که مجوز مترو قم را می گیرند و سر و سامانی به ترافیک شهر می دهند، غافل از این که پیگیری اجرای مونوریل با نگاهی سیاسی کارانه دنبال می شد و به بیان دیگر نوعی پاشیدن بذر در زمین شوره زار بود.

به هر حال پروژه مونوریل قم با همه موافقت ها و مخالفت ها و البته به عنوان یک طرح ملی و دولتی کلید زده و مقرر شد این پروژه در 18 کیلومتر و در کمتر از سه سال، ورودی شمالی قم را به پردیسان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدواری برای گشوده شدن بن بست مونوریل قم

امیدواری برای گشوده شدن بن بست مونوریل قم